Otomotivde Bantlar Yeniden Çalışıyor
Üretimlerine ara veren otomotiv firmaları üretime geri dönüyor. Ford Otomotiv Sanayi AŞ (OTOSAN) İzmit ve Toyota Adapazarı, OYAK Renault ve TOFAŞ’ta aralıkta ara verilen üretime yeniden başlandı.
Türk Metal Sendikası Gölcük Şube Başkanı Yücel Yücel, global piyasalardaki olumsuz gelişmeler nedeniyle yurtdışı ve yurtiçi pazarlarda görülen talep düşüşü dikkate alınarak Ford Otosan İzmit Fabrikası’nda 6400 işçinin 20 Aralık’ta ücretli izne çıkarılarak üretime ara verildiğini anımsattı. İşçilerin yıllık izin haklarının saklı kaldığını, ücretlerinin yüzde 76’sının ödenerek şirket iznine ayrıldığını ifade eden Yücel, üretimin yeniden başladığını bildirdi.Yücel, Fort Otosan’da üretimin yeniden durdurulabileceğini, bu konuda işverenin 14 Ocak Çarşamba günü açıklama yapacağını kaydetti.
Kocaeli’nin Gölcük ilçesinde faaliyet gösteren Ford Otomotiv Sanayi AŞ’de (OTOSAN) 13-26 Kasım tarihleri arasında da üretime ara verilmişti.
Öte yandan, Toyota Türkiye Otomotiv Sanayi AŞ, 15 günlük aradan sonra üretime başladı. Edinilen bilgiye göre, Toyota’da 2 haftalık ücretli izne çıkarılan 3500 işçi, dün işbaşı yaptı. Diğer yandan, Toyota Türkiye’nin yan sanayi ürünlerini yapan Toyota Boshoku Fabrikası’nda çalışan 1500 işçi de Toyota Fabrikası’nın üretime ara vermesi nedeniyle aynı dönemde izine çıkarılmıştı. Toyota Boshoku’da da üretim başladı.
Hafif ticari araç segmentindeki “Doblo”nun yanı sıra Peugeot ve Citroen markalarını bünyesinde barındıran Fransız PSA Grubu ve Fiat için “Mini Cargo” ile “Fiat Linea” üreten Tofaş’ta global pazarlardaki daralma nedeniyle 27 Aralık 2008 tarihinde durdurulan üretim dün itibariyle yeniden başladı.
Bu süreçte, yaklaşık 6 bin işçinin çalıştığı fabrikada, sınırlı sayıda çalışanın görevlerini sürdürdüğü, zorunlu izne çıkarılanların ise ücretlerinin yüzde 76’sının ödendiği öğrenildi.
Daha önce günde 1100 araç üretim rakamını yakalayan Tofaş’ın, kriz yüzünden günde 750 araca kadar gerilediği ve vardiya sayısını 3′ten 2′ye düşürdüğü bildirildi.
Aynı nedenlerle 18 Aralık 2008 tarihinde üretimini durduran OYAK Renault’da da bantlar yeniden çalışmaya başladı. OYAK Renault, fabrikada çalışan toplam 4490 işçinin büyük bölümünü, ücretlerinin yüzde 76’sının ödenmesi kaydıyla zorunlu izne çıkarmıştı.
Üretimini üç vardiya olarak sürdüreceği öğrenilen OYAK Renault’nun, önce saatte 60 araç ürettiği, bu rakamın siparişlerin azalması yüzünden saatte 48.5 araca kadar düştüğü öğrenildi.
Öte yandan, dizel enjeksiyon sistemleri üreten Bosch Sanayi ve Ticaret AŞ de 27 Aralık 2008 tarihinde durdurduğu üretimine, 5 Ocak’ta yeniden başlamıştı.
Bu canlanma gerçekten sevindirici..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder